lördag 8 mars 2008

Svenskar

Màste bara tillägga att det finns otroligt mànga svenskar här i Zürich (och dà har Geneve ännu fler, näst flest i Europa förutom London... o Sverige;)).

Jag umgàs med tvà svenskor o en danska, alla med barn födda veckorna kring när Julians födelse. Bàda svenskorna bor mkt nära oss. Sedan vet jag om ytterligare tvà som bor nära oss och födde barn veckorna kring mig (en tre dgr innan). Igàr pà starbucks började en tjej prata med mig pà svenska. Hon misstänkte att vi var svenskar dà det var sà mng blonda bland oss;). Hon visade sig ha en son EN dag äldre en Julian och hon bor oxà nära oss. Med sig hade hon en annan svenska med ett barn i 6-mànaders àlder! Det här är BARA dom jag vet om! Det màste ha varit en babyboom bland svenskor i Zürich! Misstycker jag?!! Nej, inte direkt!

1 kommentar:

Vonkis sa...

Härligt, ni kan ha värsta svenskamammorgruppen!