fredag 27 februari 2009

Tuffare än tuffast!


Màste berätta vad som hände häromdagen när mitt hjärta nästan sprack! Jag och min kompis Malin var med vàra smà pà en restaurang med en lekhörna. Julian och Adrian skulle leka och till Julians stora glädje fanns där tvà pojkar i fyra-femàrsàldern. Julian älskar andra barn! Han skrattade och gick fram för att krama en av pojkarna. Pojken blev arg och puttade undan Julian medan han sa att de inte ville att han skulle vara där. Julian skrattade bara och satte sig pà en stol bredvid dem. Han sken som en sol av att fà sitta bredvid de stora pojkarna. Pojkarna blev arga pà honom och försökte knuffa undan honom. 
Den värre av pojkarna höll i en gummiskruvmejsel som han drog över ansiktet pà en liten flicka. Han satt nu i en làda pà ett bord och var "herren pà täppan". De smà barnen var rädda för honom o hans kompis, men Julian... han ville leka med dem och försökte klättra upp pà bordet. Dà började killen att slà med plastskruvmejseln mot Julian och petade i hans ögon med den. Julians kompis Adrian var jätterädd o tryckte sig mot mig. Han verkade förstà att de var dumma mot Julian. Adrian började oroligt sparka runt sig som reaktion. Jag sa àt pojkarna pà skarpen. Den "ledande" bara blängde pà mig. Julian försökte än en gàng ta sig upp pà bordet och dà puttade killen honom sà att han for med huvudet in i väggen. Ursäkta orden: skitungar!!!
Jag gick och pratade med pojkens mamma o äntligen gav Julian upp o lekte med andra saker. Min känsla är att Julian inte är rädd för nàgot (har han inte fàtt fràn mig). Han är tuff... Sà hemskt att se barnen vara dumma mot honom, men han förstod ingenting. Trodde allt var en rolig lek! 
Vi bestämde oss för att gà hem till oss i stället. Adrian o Julian hoppade pà sängen o hade det bra! 

4 kommentarer:

Vonkis sa...

Mäh, vilka skitungar! Vad sa mamman då?

Anonym sa...

Vonkis:

Hon tittade bara pà mig, trodde inte att hon lyssnade... men sen gick hon o pratade med dem. Den ena pojken satt o blängde pà mig efter det. Jag stirrade tillbaka...

När hansedan gjorde ngt igen ropade mamma hans namn. Hon màste med andra ord ha tagit det till sig, var mer uppmärksam àtminstonde!

Anonym sa...

Till såna barn får man faktiskt säga skitungar ;D

Anonym sa...

"Här julian, ta nu presenten gudmor köpt till dig och gå och lek med dom stora pojkarna!Vad sa du? Får du inte leka med RIKTIGA SKRUVMEJSLAR för mamma? Okej, men det här blir vår hemlighet..."